Дистанційне навчання. Українська література 6-А.

Українська література, 5-А клас.


Список літератури на літо😊
  • Микола Вороний. «Євшан-зілля»;
  • Володимир Винниченко. «Федько-халамидник»;
  • Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки»;
  • Емма Андієвська. «Казка про яян», «Говорюща риба»;
  • Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки»;
  • Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»;
  • Леся Воронина. «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку №9».



ЗАВДАННЯ 18.05. (ОСТАННЄ!!!)
  Мої любі квіточки! Щиро дякую Вам за співпрацю і терпіння. Сьогодні останні два завдання,які вам потрібно виконати, а мені поставити гарненькі оцінки😊 Отож, попрацюємо старанно і успішно . Я знаю, що вам нелегко, але у вас є потужна підтримка.Впевнена, Ви впораєтесь!!!Чекаю УСІ КОНТРОЛЬНІ роботи, а також ВІРШІ напам'ять😉.

Завдання І. Розвиток мовлення. Контрольний твір на тему "Великий світ природи і людина"(на основі прочитаних літературних творів).
 Записуємо у зошиті за таким зразком:

      Вісімнадцяте травня     
   Розвиток мовлення
Контрольний твір на тему "Великий світ природи і людина" 
План 
 
 Завдання ІІ. Контрольна робота. Тест.
Ви знаєте, як виконувати такі тести .Запитання тестів не переписуєте, а лише вибираєте правильний варіант. Записуємо у зошиті за таким зразком:

                            Вісімнадцяте травня                       
Контрольна робота «Рідна Україна. Світ природи»

 Тест

І ВАРІАНТ



І рівень 3 бали (за правильну відповідь 0,5 б)



1. Автором вірша «Гаї шумлять» є:

 а) Тарас Шевченко;          

б) Павло Тичина;         

в) Євген Гуцало.

2. Уривок «Він прокинувся й нащулив вуха: у вогкому струмені вітру долинав сухий, різкуватий звук. Звук летів знизу, від річки.» взято з твору:

а) «Заповіт» Тараса Шевченка;

б) «У бур'янах» Степана Васильченка;   

в) «Лось» Євгена Гуцала.

3. У якому поетичному творі Т.Шевченко описує селянську родину?

а) «Садок вишневий коло хати…»;

б) «За сонцем хмаронька пливе…»;

в) «Мені тринадцятий минало».

4. «Дивний мрійник з очима дитини і розумом філософа» - це слова ,сказані про поета:

а) Євгена Гуцала; 

б) Максима Рильського; 

в) Павла Тичину.

5. Лось в оповіданні Євгена Гуцала провалився на льоду тому, що:

а) потрапив у заздалегідь розкладену людьми пастку;

б) весняний лід виявився неміцним;

в) дядько Шпичак сполошив лісового звіра пострілом, і той з переляку вскочив в ополонку.

6. Олесь з оповідання Г.Тютюнника «Дивак»

а) дивно розмовляв;

б) був бешкетником;

в) любив усе живе і трепетно ставився до нього.



                               ІІ рівень 3 бали (кожна правильна відповідь – 1 бал)

7.Установіть відповідність



Назва вірша
Уривок
1. «Садок вишневий коло хати»
а) Там тумани розливає,
Ліс одягяє у шати барвисті…
2. «Осінь-маляр із палітрою пишною»
б) Коли сам весь тремтиш,
     весь смієшся, ридаєш…
3. «Не бував ти у наших краях»
в) Хвилюють, малюють, квітують поля   – Добридень тобі, Україно моя!
4. «Блакить мою душу обвіяла»
г) Затихло все, тільки дівчата
     Та соловейко не затих.

8.Продовж думку.

Сіроманець у творі М.Вінграновського – це…

9.Наведіть приклади бережливого ставлення Олеся до природи у творі Григора Тютюнника «Дивак».



                       ІІІ рівень 3 бали  (кожна правильна відповідь 1,5 бали)



9. Хто уособлює добро, а хто – зло у творі Євгена Гуцала «Лось»? Підтвердіть свою відповідь прикладами з твору.

10.Який із прочитаних віршів П.Тичини найбільше сповнений патріотизму?Свою відповідь обґрунтуйте.



ІV рівень ( правильна відповідь – 3 бали)



13.     Який твір (прозовий чи віршований) з вивченого розділу вам найбільше сподобався і чому? Напишіть міні-висловлювання (5-7 речень).





 Примітка. Звіти про виконані завдання (підписані) пересилати на електронну адресу tsvikolga@gmail.com або іншим зручним для вас способом  (до 22.05).

_________________________________________________________________________________




 Дорогі мої п'ятикласники! Давайте ще трішки попрацюємо, старанно і успішно завершимо навчальний рік. Я знаю, що вам нелегко, але ми разом здолаємо усі труднощі.Чекаю ваших робіт😉.

   (12.05.) Роботи обов'язкові до виконання. 

 Завдання 1.Записані відео  з декламуванням віршів напам'ять, які вивчили раніше, присилайте у вайбер.

Завдання 2.Виконати попередню контрольну роботу!(04.05)

 Завдання 3.Прочитати підручник ст.225 -245 ( М.Вінграновський "Сіроманець"). Обміркуйте усно питання до твору


   (04.05.) Роботи здати до 06.05
Робота обов'язкова до виконання. 
Завдання 1.Контрольна робота. Твір-роздум на тему "Поетичні картини рідної природи у творах письменників" (за творами Т.Шевченка, П.Тичини,Є.Гуцала, М.Рильського)
Твір пишете  у робочому зошиті за таким зразком:
                                                       Четверте травня
                                    Контрольна робота.Рідна Україна. Світ природи (Т.Шевченко, 
                                         П.Тичина,Є.Гуцало, М.Рильський).
       Твір-роздум на тему "Поетичні картини рідної природи у творах письменників"
                                                                      План
Увага!Будову твору-роздуму ми вчили (параграф 46 у підручнику з мови) :
- теза (думка, яку доводите);
-докази (приклади з текстів твору, що прочитали); 
-висновок (підсумок сказаного). 

 У мережі інтернет розміщені приблизно ось такі зразки твору.Пропоную для ознайомлення, але ви складаєте власний твір.Списані твори  матимуть оцінку низького рівня.

    Ніхто на землі не може залишитися байдужим до природи. Нас захоплює краплина роси, у якій відбивається весь світ, ми радіємо буянню барв осіннього лісу, зворушливій витонченості сніжинки чи неймовірній гармонії простої квіточки. Чому ж природа дарує нам таку радість і насолоду?
Бо вона – безмежне джерело краси.
А ще природа – мовчазний і строгий наш суддя, мірило нашої справжності. Спілкуючись із природою, ми виявляємо власне “Я”, добрі чи погані сторони свого характеру.
Твори, які я прочитала у цьому розділі, українські письменники писали з любов’ю. Ці твори – гімн ПРИРОДІ і КРАСІ. Поезії Тараса Шевченка, Павла Тичини, Максима Рильського, Євгена Гуцала,  навчать тебе тонко сприймати світ, налаштують твою душу на божественну гармонію Всесвіту.
А читаючи оповідання Євгена Гуцала я стаю свідком того, як природа випробовує людину, вимірює, скільки в ній людського.
Тож читайте , насолоджуйся шедеврами українського словесного мистецтва!

Завдання 2.Прочитати біографію та  твір  Григора Тютюнника "Дивак"(ст.214-224). Обміркуй запитання до твору (усно) .
Завдання 3.Записані відео. з декламуванням віршів напам'ять, які вивчили раніше, присилайте у вайбер.

 Примітка. Звіти про виконані завдання (підписані) пересилати на електронну адресу tsvikolga@gmail.com або іншим зручним для вас способом  (до середи).

___________________________________________________________________________________
   (13.04.) 
 ТЕМА..Позакласне читання.Євген Гуцало "Сім'я дикої качки"(Прочитати)
1."Сім'я дикої качки" (текст).
2. Руханка

  ТЕМА.Максим Рильський. Вміння поета бачити красу рідної природи і створювати її засобами поетичної мови:"Дощ", "Осінь-маляр із палітрою пишною".(записати в зошит)
1.Прочитати підручник ст.209-211.
2.1.М.Рильський "Дощ"(прослухати, можна, за бажанням, створити власний малюнок у робочому зошиті)
2.2.Проаналізувати паспорт вірша.
Тема твору: зображення значення благодатного дощу для природи, як винагорода людям за працю. 
Ідея твору:  оспівування краси та гармонії в природі.
Основна думка: любування красою та гармонією у природі; барви, свіжість та врожай несе благодатний дощ. 
Рід літератури: лірика.
Жанр: вірш
Тематика: пейзажна лірика.
 Художні засоби.
Епітети: «благодатний, довгожданий, сяйвом осіянний, золотий гість», «впав бадьоро, свіжо», «закурені будинки», «зголоднілих передмість», «гарячі груди», «буйним посівом», «білі села». 
Метафора: «відкривай гарячі груди».
Персоніфікація:  «дощ оживить і запліднить,… села звеселить».
Оклики: Мати земле!
3.1.Осінь-маляр із палітрою пишною (прочитати під музичний супровід).
3.2.Проаналізувати паспорт вірша
 Тема твору: зображення осінніх перетворень у природі.
Ідея твору:  оспівування краси осінніх перетворень.
Основна думка: кожна пора по-своєму чарівна. 
Рід літератури: лірика.
Жанр: вірш
Тематика: пейзажна лірика.
 Художні засоби.
Епітети: «палітрою пишною», «красою розкішною», «роси сріблисті», «шати барвисті», «ніжно сміється», «цілунками переливними», «срібно-блакитне повітря», «ніжні пісні тиходзвонні». 
Метафора: «грає цілунками», «розсипа вона роси сріблисті».
Персоніфікація:  «осінь … кружляє, тумани розливає, ліс одягає, обливає, сміється».
Оклики: «Ніжні осінні пісні тиходзвонні!»
Перелічення:  «Фарби рожеві, злотисті, червоні».
Порівняння: осінь-маляр із палітрою пишною.
4.Вивчити напам'ять один із віршів.

___________________________________________________________________________
 (06.04.)
  ТЕМА. Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Оповіданння "Лось". Вічне протистояння добра і зла.(тему записати в зошиті)

1.Прочитати підручник ст.199-207. Навчитись детально переказувати оповідання перекажіть комусь із рідних).

2.Скласти письмово план до оповідання.

Примітка. Звіти про виконані завдання (підписані) пересилати на електронну адресу  tsvikolga@gmail.com (до п'ятниці).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 (30.03.)
 ТЕМА. Павло Тичина. Майстерне відтворення краси  природи засобами художнього слова у віршах "Гаї шумлять", "Блакить мою душу обвіяла", "Не бував ти у наших краях!"(тему записати в зошиті)
1.Переглянути відеоурок (сторінки підручника 194-198). Письмово в зошиті створити лише паспорт одного з творів за зразком.
 Павло Тичина та його поезія.
  Вірш "Гаї шумлять"
 2.Прочитати підручник на ст.194-198.
3.Вивчити напам'ять один з віршів на вибір.
Примітка. Звіти про виконані завдання (підписані) пересилати на електронну адресу tsvikolga@gmail.com
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 (16.03.)
Тема.Тарас Шевченко. Розповідь про письменника, його дитинство.Степан Васильченко "В бур'янах". Тарас Шевченко "За сонцем хмаронька пливе", "Садок вишневий коло хати".(записати у зошит)
1.Переглянути відеофільм
Життя Тараса Шевченка
2.Прочитати твір С.Васильченка "В бур'янах" (ст.186-190)
3.Вивчити поняття ЛІТЕРАТУРНИЙ ТВІР (ст.191).
4.Прослухати вірші та вивчити напам'ять "Садок вишневий коло хати", "За сонцем хмаронька пливе".
5.  Літературний диктант (виконати письмово у зошиті)
1) Коли народився Т. Шевченко?
2) У якому селі з'явився на світ великий поет?
3) У якій сім’ї народився Кобзар? 
4) Як звали пана, у якого Шевченко служив козачком?
5) Як називається перша збірка Т.Г. Шевченка?
6) Укажіть відомий твір про дитинство поета 
7) Назвіть автора цього твору
8) Назвіть героїв повісті «В бур'янах» 
9) Яке велике горе спіткало Тараса в дитинстві?
10) Як звали подругу дитячих літ?
11) Тема повісті «В бур'янах»…
12) Основна думка повісті «В бур'янах»…
6.(За бажанням) За допомогою фарб чи пластиліну створити малюнок до одного з творів.
Примітка. Виконані завдання (підписані) пересилати на електронну адресу tsvikolga@gmail.com